Υγεία και Ελαιόλαδο

E-mail Εκτύπωση PDF

Η μελέτη της ερευνητικής ομάδας του τμήματος βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Πηνελόπη  Μαυραγάνη- Τσιπίδου, που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στην ημερίδα «Ελαιόλαδο το χρυσάφι της Λέσβου» που οργανώθηκε από την «Λέσχη Πλωμαρίου Βενιαμίν ο Λέσβιος», τον χειμώνα του 2008, δημοσιεύθηκε σε ένα από τα εγκυρότερα επιστημονικά περιοδικά,  των ΗΠΑ, «Επιθεώρηση τροφίμων και αγροτικής χημείας» (Journal of Agricultural and Food Chemistry».

Η μελέτη που είναι προϊόν πολυετών ερευνών  του εργαστηρίου  του τομέα  βιολογίας, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το παρθένο ελαιόλαδο είναι  το μοναδικό που δεν προκαλεί καμία  αύξηση των μεταλάξεων. Αντίθετα το λινέλαιο, το σογιέλαιο, το σιταρέλαιο  και το σησαμέλαιο αύξησαν σημαντικά το ποσοστό των μεταλλάξεων .

Επίσης  τα πειράματα της ερευνητικής  ομάδας απέδειξαν ότι το τηγανισμένο  παρθένο ελαιόλαδο δεν επιφέρει καμία αύξηση  των μεταλλάξεων. Τα αποτελέσματα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία  δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί ότι  οι περισσότερες ενώσεις που προκαλούν αύξηση των μεταλλάξεων , ενέχονται στην καρκινογένεση. Ο καρκίνος είναι μια ασθένεια, που μπορεί να προκληθεί από συσσώρευση μεταλλάξεων κυρίως σε τρεις ομάδες γονιδίων του ανθρώπου. Στα «πρωοογκονίδια», τα «ογκοκατασταλτικά»  γονίδια και τα γονίδια επιδιόρθωσης του DNA».

Στην  μελέτη, αναλύεται και αναπτύσσεται αναλυτικά, η προληπτική δράση του  ελαιολάδου στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιαγγειακών παθήσεων, πέραν της αυτής καθαυτής της διατροφικής του αξίας.     

Σχόλια
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Ulti Clocks content

Τελευταίες Δημοσιεύσεις

Σχετικά Άρθρα


Τροφοδότης Δημοσιευμάτων

Στατιστικά Στοιχεία

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 86543

On Line Τώρα

Έχουμε 10 επισκέπτες συνδεδεμένους